Koktajl z siemienia lnianego na odchudzanie

koklajl z siemienia lnianego na odchudzanie
 
Bardzo wiele osób z pewnością słyszało o prozdrowotnych właściwościach siemienia lnianego. Rzeczywiście jest ono niezastąpionym źródłem drogocennego błonnika pokarmowego, witamin i minerałów. Jeśli więc marzysz o utracie paru zbędnych kilogramów, idealny będzie koktajl z siemienia lnianego na odchudzanie. Jego przygotowanie jest banalnie proste. W ciągu kilku minut przygotujesz go w domu, a nawet w pracy. Oto przepis.

Koktajl z siemienia lnianego - przepis

Składniki:

- 2 łyżki siemienia lnianego
- ½ szklanki wody
- ½ szklanki mleka owsianego
 
koktajl na odchudzanie

koktajl z lnu

Sposób przygotowania:
Siemienie lniane dostępne jest do kupienia w sklepach w formie całych ziarenek bądź już w formie zmielonej. Jeśli zależy nam na pełnej wartości nasion lnu, warto zainwestować w młynek i samodzielnie je mielić. Z tym że musimy pamiętać, aby nie mielić len na zapas. Mielimy tylko taką ilość, która będzie niezbędna podczas przygotowania koktajlu na dany dzień. Świeżo zmielone siemienie będzie po prostu lepsze. Gotowe produkty w wyniku obróbki tracą cenne witaminy i minerały. Tak naprawdę nie wiemy kiedy taki len był fabrycznie mielony i czy był odpowiednio przechowywany. Jeśli jednak nie chcemy się bawić z domowe mielenie nasion, postarajmy się, chociaż kupić produkt o wysokiej jakości z jak najkrótszą datą produkcji. Najlepiej ze sprawdzonego sklepu ekologicznego. 
 
koktajl z sienienia lnianego

Do przygotowania koktajlu z siemienia lnianego na odchudzanie będziemy potrzebować wrzątku. 2 łyżki mielonego siemienia lnianego zalewamy ½ szklanki gorącej wody i dokładnie mieszamy. Odstawiamy na ok. 10 minut. Nasiona w tym czasie powinny wchłonąć wodę, a konsystencja będzie przypominać kisiel. Na końcu dodajemy ½ szklankę mleka owsianego. Dokładnie całość mieszamy. Koktajl z siemieniem lnianym ma neutralny smak. Jest trochę zawiesisty. W zależności od potrzeby możemy zmniejszyć bądź odrobinę zwiększyć ilość siemienia lnianego w koktajlu. Nie można też przesadzać z lnem, gdyż w dużych ilościach może powodować gazy i biegunkę. Na pewno warto kierować się własnymi upodobaniami. Jeśli ktoś będzie wolał koktajl gęsty, niech doda ½ czy 1 łyżeczkę lnu więcej. Jeśli zależeć będzie nam na bardziej lejącej konsystencji, musimy zmniejszyć proporcje tego składnika w przygotowanym napoju.

W sieci można spotkać przepisy kiedy to len mielony blendujemy z mlekiem owsianym. Moim zdaniem to istotny błąd. Nasiona lnu najlepiej oddziałują na organizm i sam proces redukcji wagi, gdy wcześniej się je namoczy. W przeciwnym razie trafiają do żołądka i tam pęcznieją, pobierają wodę z organizmu. Jeśli zależy nam na efektywnym odchudzaniu, musimy zadać o prawidłowy proces wypróżniania. Błonnik w tej kwestii jest niezwykle istotny, gdyż nie tylko daje uczucie sytości w żołądku, ale również usprawnia perystaltykę jelit.

Zamiast mleka owsianego możecie wybrać mleko ryżowe lub inne mleko niskokaloryczne. Taki koktajl z siemienia lnianego na odchudzanie warto pić rano zamiast śniadania. Efekty będą widoczne już po kilku dniach.

Publikowanie komentarza

5 Komentarze

  1. W tym przepisie ciekawi mnie dodatek mleka, bo z owsianego nigdy nie korzystałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak jest bardzo neutralny. może zawsze dodać owoce i otrzymać koktajl owocowy z siemienia lnianego. Ja lubię smak kiwi oraz malin.

      Usuń
  2. Z chęcią wypróbuję ten koktajl, jestem ciekawa jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj moja mama i siostrzenica piją tylko mleko owsiane.

      Usuń
  3. Nie lubię pic siemienia lnianego, ale może faktycznie mleko tu pomoże 🙂 za to często uzywam ziaren np. Do owsianek

    OdpowiedzUsuń